zaterdag 22 januari 2011

Een commissie-vergadering

Het is mistig buiten en het miezert, gelukkig kent mijn auto intussen de weg van Baolder naar Remunj. Rond sportpark de Wijher staan ouders onder de parapluie of weggedoken achter hun opstaande kraag, handen diep in de zakken. Enthousiaste trainers haasten zich om spullen klaar te zetten, de ongeduldige jeugd in blauwe trainingsjasjes holt kris-kras over het middenterrein. Jacqueline en ik blijken de enige aanwezige commissieleden, eentje is er ziek, de andere twee weet ik gewoon even niet. ‘Wat komen jullie doen’ vraagt de voorzitter van achter de bar. ‘We hebben jubileum-commissie’ zegt Jacqueline en neemt de sleutel in ontvangst. ‘Waarom weet ik dat niet’ hoor ik achter m’n rug onderweg naar een koude vergaderruimte.

Ik hou m’n jas aan, we besluiten onze tijd effectief te gaan benutten, Jacqueline schetst handig een matrix op haar aantekenbloc en mompelt al nadenkend de teksten boven een viertal kolommen: Datum – Activiteit – Verantwoordelijke – Kosten. Vrij snel krijgt het 75-jarig jubileum van Swift Atletiek gestalte rondom twee belangrijke data, de jaarvergadering en de clubkampioenschappen. Precies op het goeie moment, net als we dreigen onze eigen woorden te gaan herhalen, wordt er geklopt. ‘Mag ik even storen’, Peter Willemse komt binnen. In grote lijnen vertellen we ‘en Petit Comitée’ wat de plannen zijn, oogsten namens Erwin Suvaal de complimenten voor de mooie cartoon en Peter doet een paar welkome aanvullingen binnen ons inmiddels volgekrabbelde matrix. ‘Hartstikke goed, daar hebben we wat aan’ en tevreden sluiten we af. Jacqueline zal een verslag toesturen en over drie weken hopen we met de complete commissie én Peter Willemse ‘spijkers met koppen’ te slaan. Ik heb mijn jas niet uit hoeven doen, door de warme en gezellige kantine loop ik naar buiten. Op het middenterrein wordt er enthousiast gerend, gesprongen en geworpen.

Die aanblik dwingt me om even te blijven staan. ‘Daar doe je het toch voor’, denk ik bij mezelf. Voor al die enthousiaste kindertjes, die kritisch meelevende ouders langs de kant en die geweldige train(st)ers met hun kundige inzet! Swift zorgt al 75 jaar lang voor de continuïteit van de atletiek in de hele regio, groot respect!


Met een glimlach stap ik in de auto, geweldige club dat Swift en we maken er een prachtig jubileum van . . . . .

1 opmerking:

Unknown zei

Mooi logo.
Heb je de poster ook in de kantine laten hangen?