donderdag 27 augustus 2009

Ik kan ut nog . . . .


Natuurlijk kan ik ut nog! Gisteravond heerlijk getraind, lekker zwoel zomeravond-weertje en bijna een volle bak met masters. Sjaak was net klaar met trainen, Henk is er, Peter is er, Paul Philips is er weer na een lange blessure-periode, Jan van Hooft is er, Lei zit op de bank en ik had me ook gemeld bij de werpkooi. Met kogelslingeren en gewichtwerpen moest ik toch even de frustratie van Stekene eruit gooien. Natuurlijk had ik met m’n darmklachten een excuus, maar het moest vanavond toch maar even gebeuren. Eerst even oefeningen doen voor kogelslingeren en daarna zes worpen waarvan één “volle Pulle” – 44 meter, hè hè ik kan ut nog!!
Aansluitend de echte training op discus en kogel, daarbij nauwlettend afwisselend de aanwijzingen van Peter Holthuijsen en Jan van Hooft gevolgd. Er zit vooruitgang in, en samen met de (thuis)krachttraining moeten er toch nog twee PR’s uitkomen dit seizoen. Vrijdagavond ga ik met Peter naar Achilles-Top (Kerkrade) voor een volgende poging kogel en discussen. Als afsluiting van de training heb ik ze uitgedaagd in een wedstrijdje gewichtwerpen met de 9.08kg. En wat dacht je: Jan van Hooft - 11,50m, Paul - 12,40, Henk – 14.85m, Peter – 17.75m en ik 17.90m!! Dat was even genieten, die uitdaging heb ik nodig en hè hè ik kan ut nog!!
Lei Holthuijsen had een nieuwe 2de-hands camera bij zich en die werd in alle standen op Peter uitgeprobeerd, dus daar hebben we voorlopig geen kind meer aan. Alle knopjes werden uitgetest, hij probeerde zelfs om door de lens in het apparaat naar binnen te kijken. Meer dan z’n eigen “spiegelreflex” zal het niet geweest zijn. Ik zei nog tegen ‘m dat ik Peter geklopt had met gewichtwerpen: ”Waomet, waomet, met die twieje kielo . . . ??”. Hij had het blijkbaar niet willen zien, wat is atletiek met al z’n erom-en-eraan toch schitterend.
De zomerslaap is voorbij bij Scopias, in de kantine brandde licht vanavond, Hans Brüncken en Math Kemps staan buiten met elkaar te kletsen. Ze kijken overduidelijk onze kant op, Math Kemps waagt zich zelfs in de richting van de kooi en maakt een praatje met Henk over de nieuwe werpkooi in de zandbak. Henk: “Wanniër kump die koëi?”. Math: “Det weit ik neet, daor môt geej veur zörge!”.
Even later breidt het groepje zich uit met Dennis Meens, Luc Thielen en een paar die we niet kennen. Het is onmiskenbaar aan de lichaamstaal te merken dat wij het onderwerp van gesprek zijn. De andere werpers zien dat ook: “Ut zal waal nergus op staale, maar ik zoël toch gaer wille weite wao die ut euver hebbe?”.
Jan van Hooft had immers nog steeds geen reactie gehad van Peter van den Bergh (krachthonk, kantine, clubrecords etc.). Gisteravond was ook de bewuste bestuursvergadering van Orion, dus al met al blijft de geest van ontbinding rondzingen om de werpkooi op sportpark Vrijenbroek.
Maar ik had weer een gezellige avond en met die 44m en 17.90m had ik toch stiekem een vet dubbel NR gehad, dus hè hè ik kan ut nog!!

Geen opmerkingen: