zondag 23 augustus 2009

De vakantie is voorbij


Gisteren was in Stekene (B) alweer de eerste werpvijfkamp van na de vakantie. Peter, Frans en ik waren aanwezig namens de Werpersgroep Masters. Lei & Carla, Tina en Marijke als gewoonlijk onze trouwe supporters om standen bij te houden, koffie te halen en de mentale ondersteuning. Peter Holthuijsen begon super-gemotiveerd aan de wedstrijd, Frans was nog vermoeid van het wekenlang bouwvakken bij z’n zoon en bij mij weet je het nooit.
Peter Holthuijsen draaide een geweldige werpvijfkamp en verbeterde de clubrecords speer (42.12m) en uiteraard de werpvijfkamp van 3447 naar 3525 punten. Daarmee klimt hij weer een paar plekken op de (inter)nationale ranglijsten. Pap had zich verteld en dacht dat hij 3531 punten had, daarmee had hij ook nog Martin Regtop op de ranglijst gepasseerd!!
Frans Klep had de auto al gepakt klaarstaan voor een welverdiende vakantie en was met zijn gedachten meer bij de werpvijfkamp van 12 september in Eindhoven. Bij z’n oude club gaat hij voor thuispubliek schitteren, let maar op. Met 2986 punten bleef Frans 179 punten achter op z’n werpvijfkamp van Hückelhoven.
Met mezelf begon het niet al te goed, de avond vooraf nog behoorlijk “aan-den-dunne”, dus ik stond met knikkende knieën in de ring. Kogelslingeren viel behoorlijk tegen met 40.63m. Kogelstoten (12.27m) en discuswerpen (38.25m) liepen behoorlijk, dankzij de aanwijzingen tijdens de laatste trainingen van Peter en Jan (van Hooft). Speer bleek met 37.14m vandaag m’n beste nummer, en en passant een nieuw clubrecord. Gewichtwerpen voelde goed met inwerpen (17m!), maar in de wedstrijd ging ik door m’n enkel, waardoor ik strandde op 16.47m. Voor een nieuwe dubbel NR (gewichtwerpen en werpvijfkamp) had ik 17.50m moeten gooien!
In het eindklassement won Evarist Naudts (KAAG-B) met 4593pnt, ik werd nipt tweede met 3958 vóór Emiel Symons (LOOI-B) met 3953pnt, Peter Holthuijsen 4de met 3525punt en Johan van Gansbeke (DEIN-B) 5de met 3484pnt. Lei zal wel zeggen “die alde kriëge miër punte”, maar ja, je moet het maar doen op die leeftijd.

Geen opmerkingen: