zondag 28 maart 2010

De klok één uur vooruit

Dat betekent voor wedstrijdatleten dat het baanseizoen weer is begonnen. Voor ons was het eigenlijk nooit opgehouden, want 31 december was de laatste wedstrijd van 2009 in Hückelhoven en 6 februari was alweer het winterwerpen in Eindhoven. En inmiddels hebben vijf van onze werpersgroep aansprekende prestaties eruit gegooid, ik ga ze toch maar weer volgen komend seizoen.

Marijke en ik zijn ook weer terug van onze trektocht “op zoek naar de zon”. Dat is overigens super-gelukt, en enkele dagen geleden las ik in Reisdorf een berichtje van Henk van Bakel: “Jan van Hooft gaat 44 meter gooien in Übach-Palenberg”. Waarop ik Marijke heb voorgesteld ons reisschema iets te verleggen en dus stonden we zaterdagmiddag met onze camper op de grote parkeerplaats bij het sportparkje van SV-Rot-Weiss. Zo’n 40 werp(st)ers hadden zich gemeld en zo’n eerste wedstrijd in de lente is altijd gezellig. Handjes geven en “wie geht’s”, ik had alleen m’n ouwe schoentjes mee en het camperkloffie, maar ja, de kop is eraf.

Het werd een mooie wedstrijd met o.a. een nieuw Duits record voor de 75-jarige Peter Speckens: 42.98 meter! Jan van Hooft ervoer dat het ook wel eens kan tegen zitten en bleef steken op 39.69! Een troost voor hem, hij kan nog 15 jaar trainen om zijn prestatie te meten met Peter Speckens.

Marijke heeft een paar mooie filmpjes gemaakt en die zijn te vinden op Youtube, bekijk ze maar ‘ns, je kunt er misschien wat van leren. De goeie aan- én de foute af-leren. Tevens een eerste tabel met een overzicht van de prestaties van de werpersgroep totnogtoe.


Geen opmerkingen: